דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריפוי מחלות פיזיות הנגרמות מירידת ערך עצמי 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 1440   [ נצפה 2810 פעמים ]

מחלות הנגרמות כתוצאה מירידת ערך עצמי

ע"פ שיטת

"תרפיית-המראה"

מאת

לימור זהר

 

הקדמה

שמי לימור זהר, ואני מטפלת ומרפאת-נפש בשיטת "תרפיית-המראה", אותה יצרתי ופיתחתי בשנת 1998.

למדתי פסיכולוגיה באוניברסיטת דרבי בישראל, ביואורגונומי אצל רפי רוזן - ממשיכו של ד"ר וילהלם רייך, ותקשורת חזותית ואמנות - במכללה האקדמית ויצ"ו-קנדה בחיפה.

בחיי המעשה, אני אוטו-דידקט וחוקרת-יוצרת עצמאית של תת המודע לביטוייו; ברמה הפסיכולוגית-רוחנית-רגשית ופיזית - כמפתחת שיטות טיפול ומטפלת, וברמה האמנותית – בציור, כתיבה, פיסול, תיאטרון ומוסיקה - כאמנית רב-תחומית.

הקליניקה והסטודיו שלי נמצאים במושב אביחיל שבשרון.

 

 הרצאה

אני רוצה להתחיל בשאלה המתבקשת - מהו "ערך עצמי"?

כדי להבין מונח זה אני בוחרת להשוות את האדם למנייה בבורסה !

לכל מנייה יש ערך מסוים, הנובע ממידת-הביטחון שהיא משדרת,

בהקשר של בורסה, מדובר בביטחון-פיננסי. ככל שמיוחס למנייה יותר ביטחון-פיננסי ופוטנציאל רווח, כך עולה ערכה בבורסה, דבר היוצר ביקוש לרכישתה. כלומר, מנייה בעלת ביטחון-פיננסי ופוטנציאל רווח גבוה היא בעלת ערך עצמי גבוה.

ברגע שהמנייה מאבדת את הביטחון הפיננסי שלה, יורד ערכה בבורסה, והביקוש לרכישתה, יורד גם הוא באופן מיידי, מנייה כזו היא בעלת ערך עצמי נמוך.

 

כך הוא הדבר גם בקרב בני-אדם. ככל שיש לנו יותר ביטחון עצמי, כך הערך שלנו עולה בעיני עצמנו, ומשתקף בו-זמנית בחזרה מעיני הסובבים אותנו.

הביטחון העצמי של האדם, הוא התוצאה והמדד לכל הקיים בנפשו.

מצבו הנפשי של האדם הוא תוצר של ההיסטוריה ההתפתחותית שלו - של כול מה שחווה בימי חייו מאז שנולד.

כל חוויה שאנו חווים, נצרבת על ההארד-דיסק של הנפש, כתסריט חיובי או שלילי, הנאגר בזיכרון של כל אדם במודע, או שהוא מודחק אל תת המודע. שום חוויה שחווינו, אינה יכולה להימחק מהזיכרון הרגשי שלנו, וזאת בניגוד למוח המחשב אשר יש לו מקלדת עם מקש מחיקה הנקרא - Delete.

 

החוויות שאנו חווים במהלך חיינו מאז לידתנו, ואף בהיותנו בבטן אמנו, הינן חוויות חיוביות ושליליות. החוויות החיוביות קשורות להישגים, למימוש עצמי, לתמיכה מנטאלית ורגשית אוהבת שקיבלנו מאנשים משמעותיים בחיינו - הורים, מחנכים, ילדים, ובני-זוג. החוויות השליליות קשורות לטראומות וחרדות שחווינו, ולחוסר בתמיכה רגשית ומנטאלית ואהבה מדמויות משמעויות בחיינו.

- ככל שהחוויות החיוביות והתסריטים שחווינו מרובות ואיכותיות יותר, כך נפתח ביטחון עצמי וערך עצמי גבוהים יותר. וההיפך גם הוא נכון, ככל שהחוויות השליליות והתסריטים שחווינו מרובים ומשמעותיים יותר, כך יתפתח חוסר ביטחון וערך עצמי נמוך.

- אדם בעל ביטחון עצמי וערך עצמי גבוהים, יהיה גם בעל מערכת חיסונית חזקה וכמובן שיהיה חסין יותר למחלות, מכיוון שהמערכת החיסונית פועלת ומתחזקת בייחוד ע"י מחשבות חיוביות, ותפיסה עצמית ויקומית חיובית.

- אדם בעל ביטחון עצמי וערך עצמי נמוכים, יהיה בעל מערכת חיסונית חלשה שלא תוכל להגן עליו מפני מחלות משום שכאשר אנחנו בסטרס המערכת החיסונית אינה פועלת. אדם הניזון רוב הזמן ממחשבות שליליות, יפעל באמצעות תוכנות-מנטאליות ומנגנון הפעלה המיועדים למצבי-חרום אותם אני מכנה – מנגנוני-חירום, הפועלים במצבי סטרס הנגרמים מטראומות וחרדות.

 

מנגנוני החירום הם תוכניות ביולוגיות המיועדות לפעול כדי להגן עלינו במצבים הנתפסים ע"י האדם כבלתי נסבלים ומאיימים על קיומו והישרדותו הרגשית והפיזית. כגון, אובדן בן-זוג, ילד, הורה, פיטורין מעבודה, העדר מקור פרנסה, איום על מקור הפרנסה, אובדן מקום מגורים, אי-ודאות לגבי העתיד בכל תחום משמעותי בחיים, נטישה ע"י דמות משמעותית, התעללות מינית, פיזית, עינויי גוף ונפש, מצבים בהם אנו חווי חוסר-אונים, אובדן שליטה, ואובדן הגנה עצמית או חיצונית ומצב בו אנו חשופים, לא מוגנים ולא יכולים להגן על עצמנו או לשנות את המצב. המכנה המשותף לכול אלו הוא – היקלעות למצב בלתי נסבל שנכפה עלינו באופן פתאומי ואיננו יכולים לפעול על-מנת לשנותו. זוהי תחושת קורבנות בלתי נשלטת ומאיימת על ההישרדות הקיומית הפיזית ועל משמעות קיומנו בבסיסה עומד הפחד העמוק ביותר של כל יצור חי – הפחד מהמוות ומאובדן שליטה, משום שבבסיס כל התנהלות החיים על כל מישוריה, עומדת ההישרדות הקיומיתהרצון הבסיסי והאינסטינקטיבי לחיות ולא למות.

-         כאשר האדם חווה טראומה של קורבנות הנצרבת בזיכרונו, כל דבר שמזכיר לו את אותה הטראומה, גם אם בזעיר-אנפין, מעורר בו שוב את אותה תחושת האיום, ומיידית נוצרת תגובה מותנית של הפעלת מנגנון-החירום הנפשי. גם אם לדוגמא נתקע אותו אדם בפקק תנועה, זה מתפרש בתת המודע שלו כמצב של חוסר-אונים המזכיר לו באופן לא-מודע כמובן, את הטראומה הראשונית בה הוא חווה חוסר-אונים משמעותי, באותו רגע ובאופן מותנה ומיידי, יפעל מנגנון-החירום במוחו ויזעיק את כול משאבי הגוף והנפש במטרה להגן עליו מפני האיום הנורא, במקביל, המערכת החיסונית תעשה משותקת.

-         במידה והאדם אינו מטפל בטראומה הראשונית, בה חווה איום קיומי, חוסר-אונים ואובדן שליטה משמעותיים, יש סיכוי רב שכמעט כול מצב שבו יקלע לתנאים שיתפסו על-ידו כמאיימים ליצור תחושת חוסר-אונים, יזכיר לו את הטראומה הראשונית. הדבר יגרום שוב ושוב להפעלת מנגנון-החירום ושיתוק המערכת החיסונית באופן כרוני. כך מתפתחות מחלות ואף מחלות כרוניות כאלה ואחרות בהתאם לאזורי החולשה בגוף, הנובעים מהתורשה וההיסטוריה הנפשית של כל אחד ואחד.

 

שיטת "תרפיית-המראה" נוצרה על-ידי במטרה לטפל באותן טראומות ראשוניות ולעוקרן מהיסוד.

שיטת "תרפיית-המראה" היא שיטת טיפול פסיכו-רוחני-רגשי מדויקת, יסודית ומהירה ויעילה ביותר המאפשרת לאדם החווה אותה ליצור נגישות אל מנגנוני-ההפעלה והתסריטים שנצרבו בזיכרון תת המודע ולתכנתם מחדש ברמה המנטאלית, במטרה למזער את "מנגנון-הפחד" – הניזון מתסריטי חוויות טראומטיות וחרדות ולהזין ולהעצים את "מנגנון-האהבה"הניזון מתסריטי חוויות חיוביות של הישגים, מימוש הרצונות הייחודיים והאמיתיים של האדם, היכולת לאהוב, ליצור, ולהצליח ליצור מציאות רצויה, ע"י גילוי הפוטנציאל הייחודי של האדם הגלום בנשמתו, בכל רגע מחדש.

 

-         שיטת "תרפיית-המראה" מועברת בהנחייתי הבלעדית, באופן פרטני, בשש פגישות בסיסיות בלבד. כל פגישה נמשכת כשעתיים.

-         השיטה מועברת בשני שלבים – מדיטציה והדמיה-תכנות.

-         מטרת המדיטציה - היא להגיע לתדר של תת המודע, תדר אלפא.

-         מטרת ההדמיה והתכנות - הן לחוות וליצור את התכנות המנטאלי המחודש של תת המודע.

 

שלב ההדמיה והתכנות נעשה באמצעות תרגום ההוויה האבסטרקטית ולכן הבלתי נגישה הובלתי מובנת של הנפש, לתמונות מוח, אותן רואה המטופל בעיני-רוחו ובדמיונו בהתאם להנחיה שלי. על מסך מראת הנפש מועלים התסריטים והחוויות המשמעותיות, החיוביות והשליליות שחווה המטופל במהלך חייו מאז לידתו. החוויות והתסריטים הטראומטיים מתוכנתים מחדש ע"י עיבוד נתוניהם דרך חווייתם מחדש במהלך הטיפול, בסביבה תומכת ומוגנת שלא כפי שהיה במציאות, והחלפתם בתסריטים חיוביים, מעצימים ומרפאים שחווה המטופל במציאות, או שהוא יוצר אותם בדמיונו, אם לא חווה כאלו בחייו.

הטיפול בשיטת "תרפיית-המראה" משלב גם פענוח-חלומות וכתיבה אינטואיטיבית, המהווים מקורות לאינפורמציה ישירה ומדויקת מתת המודע של המטופל, בנוגע לאופן שבו משפיע עליו הטיפול, וכמקור נוסף לקבלת מידע על התרחישים בתת המודע של נפשו.

שיטת "תרפיית-המראה" פועלת באמצעות יצירת חלום יזום, מובנה ומונחה, במצב בו המטופל נמצא בהכרה צלולה, אך מחובר בו זמנית גם אל תת המודע שנפתח באמצעות המדיטציה והנוכחות שלי כמנחה ומתקשרת.

אני משתמשת בטיפול גם ביכולת התיקשור שלי, כלומר היכולת שלי להבין ולזהות את תכני ומנגנוני-נפש האדם, ולקרוא ולהבין את מחשבותיו באופן מדויק, ובהתאם לזאת ולהנחות אותו להבראת מנגנוני-נפשו ומחשבותיו באופן מדויק, עד לריפוי מלא. באמצעות יכולות מולדות אלו, גם פיתחתי את שיטת "תרפיית-המראה".

האינטראקציה ביני ובין המטופל מהווה כ-80% מאמצעי הטיפול, למרות שהטכניקה והפילוסופיה של שיטת "תרפיית-המראה", נאורים ומתוחכמים ביותר.

 

שלב ההדמיה והתכנות מורכבים מארבעה תת-שלבים

השלב הראשון הוא שלב הדמיית מראת-הנפש. בשלב זה מונחה המטופל לתרגם את הנפש שלו למראה כלשהי, שעל המסך שלה אנו עושים את כל עבודת התכנות – תרגום תכני הנפש לתמונות מוח, טיפול בדמויות שאנו תלויים בהן וניתוק מתלות אנרגטית, פיזית ונפשית בהן, ע"י הוצאתן ממראת הנפש למראות משלהן ומיקומן סביב למראת הנפש, בשלב השני.

השלב השלישי הוא שלב תכנות עיני המטופל. בשלב זה מונחה המטופל לזהות את הזהות האמיתית והמקורית שלו ברמת הנשמה, ע"י היזכרות בתסריטים החיוביים והשליליים שחווה המטופל במהלך חייו, מזעור התסריטים השליליים, והחלפתם בחיוביים. זיהוי הרודן הפנימי – האגו, השופט העליון והספקן העומד בראש המנגנון השלילי, הוצאתו ממראת הנפש, הרחקתו ממנה והפיכתו לחסר-אונים במקום המטופל. זיהוי הצלם האלוהי הגלום בנשמה וחיבור אליה, תרגומה לאלמנט מוחשי המובחן ונתפס ע"י חוש הראייה, ולכן נעשה גם מובן ונגיש, וע"י קבלת קוד מילולי המאפשר לקבע ולתרגל את התכנות המחודש.

בשלב הרביעי והאחרון מונחה המטופל להקרין אנרגיה חיובית וקרני אור אל הדמויות שהוציא ממראת הנפש שלו אל המראות שיצר להן מסביבו, וכך הוא מתכנת גם את הדמויות שקרובות אליו, להתחבר אל מנגנון האהבה הרגשי והחיובי שבוך נפשן.

 

המטופל מקבל הנחיות לתרגול שיטת *"תרפיית-המראה" בכל רגע ובכל מצב, לכל אורך חייו, ברמה הטיפולית והמונעת מצבי חרדה ולחץ, למטרת הפנמת השיטה ויישום מטרותיה שהן – יצירת מציאות רצויה, בה אנו שולטים במחשבה, מונעים ומעצימים יותר ויותר את "מנגנון האהבה", הביטחון העצמי והערך העצמי, וממזערים יותר ויותר את "מנגנון הפחד", עד למינימום האפשרי, בו הוא ישרת אותנו.

שהרי החיים הם תנועה חשמלית הנוצרת ממפגש בין פלוס ומינוס. בהקשר לאדם, המינוס צריך להיות מינימאלי והפלוס מקסימאלי!

 

*הערה -

כדי להבין לעומק את האופן בו פועלת השיטה הכרחי לחוות אותה בהנחייתי, משום שזו אינה שיטה שעוברת דרך המחשבה, אלא דרך החיווי הרגשי ובתדר אלפא.

 

לימור זהר - יוצרת ומנחה בלעדית של שיטת "תרפיית-המראה".
ריפוי-רגשי טבעי ופסיכו-רוחני לטראומות, חרדות ומחלות כרוניות.
מושב אביחיל. נייד - 050-5695627
אתר - www.limorzohar.com
/>zoharlim@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב